Laguna Niguel och Maria Montazami

Idag tog vi en vääldigt välförtjänt sovmorgon efter den långa resan från SF, så när vi vaknade så bestämde vi att vi skulle göra en av de viktigaste delarna på våran resa: besöka Maria Montazami. Vi skrev ju till henne förut och fick svar att vi var mer än välkomna, så fick vi ett mejl med telefonnummer och adress. Efter en timmes bilfärd ut till Orange County och Laguna så kom vi äntligen fram till det finaste område vi alla sett, hur mycket fina hus som helst! Först kom vi fram till en stor grind med några vakter, när de fick veta att vi kom från Sverige så skrattade de och släppte in oss, och så var det abra att leta oss fram till Marias hus. När vi kom fram till adressen stod den vita Montazamibilen utanför deras garage, så vi förstod att någon skulle vara hemma och knackade på. Först kom Bella och sen kom Maria!



Just när vi kom skulle hon skjutsa Emma till sin gitarrlektion, så hon bad oss att komma tillbaka lite senare och hon var verkligen jättejättesnäll, vi sa att vi gärna kunde komma tillbaka en annan dag men hon insisterade på att vi skulle komma tillbaka senare, och tipsade om ett fint område med affärer och caféer dit vi kunde åka så länge.

Vi åkte till ett mexikanskt café som heter Fred's en urgullig servitris som skrev upp massor av roliga saker att se i San Diego när vi hon fick veta att vi var från Sverige. Dessutom var maten väldigt god så vi hade en trevlig väntan där.



Klockan sex åkte vi tillbaka till Maria, men när vi kom fram så var hon inte hemma än. Vi träffade Nico, och han bad oss att komma in i köket och vänta så länge. Han var också jättejätte snäll och vänlig, frågade om vi ville ha något att äta eller dricka medans vi väntade. Sedan underhöll Bella oss medan vi väntade, helt sjukt vilken liten sötnos hon är, aaaw!

När Maria kom hem så ställde hon sig och gjorde tacos, det var verkligen kul att se att hon är så äkta och rolig som hon faktiskt är på tv, att hon inte ändrar sig någonting framför kamerorna som de andra fruarna verkar göra. Vi började ställa våra frågor och fick bra svar på allting, så nu har vi en redig businessredovisning att visa upp på skolan när vi kommer hem! Mitt i matlagandet kom Marias kompis Pamela som man också sett på tv, hon var också jätterolig, och en liten stund senare kom både Hanna och Kamerans mamma Betty ner. Alla i Montazamihuset var jättetrevliga, roliga och gästvänliga, det var verkligen helt underbart att få vara där, så tack så hemskt mycket Maria för att du lät oss komma och hälsa på och svara på våra frågor!



klicka på bilden för att komma till Marias blogg


klicka på bilden för att komma till Hannas blogg


Kommentarer
Postat av: sofia osvald

hej! Sofia Osvald heter jag, är en tretton årig tjej som bor i göteborg. Denna torsdagen ska jag och min pappa åka till california. vi ska besöka san fransisco och l.a. och mamma tipsade mig att jag skulle kunna skriva till maria och fråga om vi kunde hälsa på! :)

Det var så jag hittade din blogg, men tyvärr har jag inte kunnat få tag på marias mail adress, det skulle vara supergulligt om jag kunde få den! :D <3



Jag vet inte om du kan se min mail adress, så här är den: [email protected]



Hejdå! Nu ska jag kolla vidare på din blogg och se vad mer för skoj du gjorde i Los angeles! Puss, Sofia :) <3

2011-10-23 @ 12:08:23
URL: http://sofiahenrietta.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej, till sommaren ska jag till USA med familjen till sommaren. Har också försökt få tag på maria Montazami. Skulle du kunna maila mig hennes telefon numer. Hade varit så snällt. Maila till [email protected] maila adressen och numret. Kram Ronja

2013-12-29 @ 20:47:59
URL: http://shopaholicsmode.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0